Arabic Persian

اوقات شرعی



تقویم امروز

امروز : شنبه
03. آبان 1393
1. محرم 1436
25. نوامبر 2014
اولین مجری صفر تا صد آموزشهای کاربردی در استان قم

 

 

 

 

مجتمع آموزشی شبستری




 

معتبرترین مرکز آموزش علوم کاربردی در استان


 

برند آموزشی با بیش از  22 سال سابقه

 


 


 


 

مجری  0 تا 100 آموزشهای نوین :



 

دوره های کاربردی و تخصصی کامپیوتر

 

دوره های حسابداری دستی و کامپیوتری

 

دوره های کاربردی امور اداری

 

دوره های منشی گری و امور دفتری

 

دوره های آموزش فروشندگی حرفه ای

 

دوره های آموزش بازاریابی و تبلیغات حرفه ای

 

دوره های مکالمه زبان انگلیسی ویژه اشتغال

 

دوره های آموزش طراحی و نقاشی


 

با اعطای گواهینامه های معتبر



 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر ، تماس با :



37833773 - 37744973 - 09122516273

 

 

 


 

 

 

از امتیازات شبستری :


 

برگزاری کلاسهای عمومی و خصوصی فشرده


ارائه دروس دیپلم دانش آموزان کار و دانش


رفع اشکال دروس دانش آموزی و دانشجویی


دوره های ویژه ادارات ، شرکتها ، اصناف ، تعاونیها


آموزش انفرادی و گروهی در محل متقاضیان

 

 

 

 


 

 

 

تلفنهای مشاوره ، استعلام قیمت و ثبت نام :

 



4 - 37833773   و    37744973  و   09100106273




Email : آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

 

 

09122516273  :  ارسال پیامک به مدیریت 


 


آدرس :  قم - خیابان ارم - جنب هتل ارم - کوی 16 - پلاک 16



 


 

 

 

ساعات پذیرش در روزهای غیر تعطیل :

 

 

خواهران :    8 صبح تا  1 ظهر و   4  بعد از ظهر تا  9 شب



برادران :    4   بعد از ظهر   تا   10  شب




آموزشگاه شبستری شعبه دیگری ندارد

 


 


 

 

 

پس از سالها کسب تجربه

 

به شما پیشنهاد می کنیم

 

در هر موقعیت شغلی و تحصیلی که هستید

 

 

چنانچه هر کدام از مهارتهای زیر را نمی دانید

 

فورا ثبت نام نموده و آنها را یاد بگیرید.


 

برای به روز بودن ، داشتن امنیت شغلی


و کسب شغل مناسب و پر درآمد


دانستن بسیاری از این مهارتها ضروری است :

 

 



سه مهارت  ICDL  درجه 2    ( حد اقل سواد کامپیوتری )


شامل : مبانی کامپیوتر و قطعه شناسی - سیستم عامل ویندوز 7 - ویروس یابی - اینترنت

 

 

چهار مهارت  ICDL  درجه 1   ( مکمل دوره اول )


شامل : word - excel - access - powerpoint


 

آشنایی با اصول منشیگری و دفترداری

 

تایپ فارسی  ( تند زنی )


گرافیک با برنامه فتوشاپ و...


نحوه نصب انواع ویندوزها


کار حرفه ای با اینترنت


وبلاگ نویسی در اینترنت

 

راههای کسب درآمد از طریق اینترنت

 

آشنایی با سیستم عامل اندروید ( موبایل و تبلت )


شناخت قطعات و نحوه مونتاژ کامپیوتر

 

نحوه نصب و راه اندازی برنامه ها در موبایلهای هوشمند و تبلت

 

نحوه استفاده از برنامه های خدماتی UTILITY

 

آشنایی با  خدمات وای فای ، بلوتوث ، USB ، اشتراک گذاری


حسابداری مقدماتی و تکمیلی دستی ویژه اشتغال

 

حسابداری کامپیوتری با برنامه های  هلو ، حاسب و...

 

استفاده ار برنامه اکسل در امور مالی


حسابداری شرکتها، بیمه ، مالیات ، حقوق و دستمزد

 

آشنایی با شبکه های کامپیوتری

 

صفحه آرایی کتاب و نشریات


طراحی سه بعدی


انیمیشن سازی


نقشه کشی کامپیوتری

 

طراحی سایتهای اینترنتی


برنامه نویسی ( موبایل - ویندوز - اینترنت )

 

دوره آموزشی مدیریت عالی کسب و کار MBA


آشنایی با اصول مذاکره حضوری و تلفنی

 

آشنایی با دستگاههای چند کاره و فکس

 

آشنایی با دستگاههای حضور و غیاب


آشنایی با خدمات ایمیل در کارهای اداری


آشنایی با سامانه های ارسال و دریافت پیامک


آشنایی با سیستم ارتباطات نوین    CRM


آشنایی با سامانه نوین مکالمات  VOIP

 

تکنیکهای موفقیت در کسب و کار

 

تکنیکهای موفقیت در فروشندگی

 

تکنیکهای موفقیت در بازاریابی

 

تکنیکهای موفقیت در منشیگری و دفترداری

 

دوره حرفه ای فن بیان و سخنوری

 

دوره آموزشی مشتری مداری ویژه اصناف

 

دوره آموزشی منشی گری مدرن و حرفه ای

 

دوره جامع مکالمه زبان انگلیسی بازرگانی

 

دوره جامع گرافیک و هنر نقاشی


 

و ...

 

 

**********

 

 

دانستن مهارت های جدید = اشتغال دائم و پر درآمد

 

 

 


 

 

تعهدات ما :

 

 

ارائه مباحث جدید

 

 

آموزشهای تضمینی



شهریه مناسب

 

 

تسهیلات در پرداخت شهریه


 

اعطای مدرک در کوتاهترین زمان

 

 

برگزاری دوره ها توسط اساتید زبده و مجرب

 


معرفی کارآموزان نمونه به مراکز کاریابی پس از پایان دوره

 

 


 

 

مجتمع آموزشی شبستری :


 

* قرار گرفتن در بهترین نقطه شهر


******( خیابان ارم - جنب پارکینگ شرقی حرم مطهر )



* آموزشهای کاربردی به اتباع غیر ایرانی دارای مجوز


* اجرای استانداردهای بین المللی همراه با مشاوره و پشتیبانی


* بیش از  22 سال تجربه موفق و تلاش بی وقفه در امر آموزش


* مشاوره رایگان آموزشی قبل از شروع آموزش


* استفاده از تجهیزات مناسب


* آموزشهای صد در صد کارگاهی و کاربردی در حد اقل زمان


* زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور


* استفاده از اساتید زبده ، کارآمد و تحصیلکرده


* خواهران و برادران برای تمامی سنین به صورت مستقل


* پرداخت شهریه بصورت اقساط


* کارگاه اینترنت پر سرعت



*
اشتغالزائی و معرفی کارآموزان به موسسات کاریابی



*
اعطای مدرک استخدامی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور


* تخفیف ویژه به خانواده های محترم ایتام و قشر کم درآمد جامعه و...


* اجرای دوره های ویژه کارکنان دولت ، اتحادیه ها و اصناف محترم


* اجرای دوره های تخصصی ، ویژه دانشجویان و دانش آموزان


* آموزش پروژه نویسی دانشجویی و دانش آموزی


* عرضه کتاب و سی دی های آموزشی و کاربردی


* کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات و مالی بازرگانی


* طرف قرارداد با بسیاری از ارگانهای دولتی و شرکتهای خدماتی


* پذیرش دانشجویان و دانش آموزان جهت گذراندن دوره های کارورزی


 


 

 

برخی از دوره های فناوری اطلاعات آموزشگاه شبستری :



کلاسها کاملا کارگاهی و عملی است .

 


-  ICDL درجه ۲   ( ويژه اشتغال )  : مبانی و قطعه شناسی  - ویندوز  7  - ویروس یابی  -  اینترنت


-  ICDL درجه ۱ : WORD - EXCEL - ACCESS - POWER POINT  ورژن 2010


- طراحی و گرافیک : PHOTO SHOP - COREL DRAW - FREE HAND  - Illustrator


- تایپ و حروفچینی : تند زنی و تایپ فارسی ده انگشتی با برنامه WORD


- نصب ویندوز + تکثیر سی دی + فشرده سازی اطلاعات  + بازیابی اطلاعات پاک شده


- سخت افزار : مونتاژ - عیب یابی اولیه - تنظیمات فنی - پارتیشن بندی هارد


- تجزیه و تحلیل سیستم : الگوریتم - UML -  VISIO  -  RUP - RATIONAL ROSSE


- زبانهای برنامه نویسی :


PASCAL - C++/C#/C#.NET  - VB/VB.NET  - DELPHI  - JAVA  - ASP.NET

CSS  - PHP  -  HTML -  CMS  - DREAM  WEAVER  - MCSD  - JSP و... 

- میکس ، تدوین و مونتاژ فیلم : PRIMIERE -  AFTER EFFECT -  ULEAD -  PINNACLE -  EDIUS


- متحرک سازی  و انیمیشن : FLASH  -  3D MAX


- سیستم عامل : WINDOWS 7


- سخت افزار تخصصی : + A


- بانکهای اطلاعاتی : ACCESS  -  MYSQL  -  SQL SERVER


- مدیریت شبکه : NETWORK +    -     MCTIP    -    MCSE


- نقشه کشی کامپیوتری : AUTO CAD   -   3DMAX


- نقشه کشی صنعتی : CATIA   -   MECHANICAL -   SOLID WORKS


- تحلیل سازه ها : ETABS  -  SAFE


- کنترل پروژه : MS PROJECT


- نرم افزارهای ریاضی : MAPLE  -  MATLAB


- نرم افزارهای آماری : SPSS


- نرم افزار صفحه آرایی کتاب و مجله : INDESIGN


- دروس دانشگاهی و دبیرستانی مرتبط با رشته های کامپیوتر و حسابداری


-  دوره های مربوط به اخذ دیپلم متوسطه کار و دانش در رشته کامپیوتر




 

 

برخی از دوره های مالی بازرگانی آموزشگاه شبستری :


کلاسها کاملا کارگاهی و عملی است .


- رایانه کار حسابداری مالی :  ( ویژه اشتغال )

------------------  ( حسابداری دستی  +  برنامه هلو  + حسابداری عملی کاربردی )


- نرم افزارهای حسابداری  (  هلو - رافع  - حاسب ملی - سیاق - برلیان - و...  )


- تهیه لیست حقوق و دستمزد و بیمه


- حسابداری مقدماتی


- حسابداری تکمیلی


- حسابداری صنعتی


- حسابداری حقوق و دستمزد


- انبارداری و انبارگردانی


- حسابرسی درجه 1 و 2


- کاربر امور بانکی


- مامور خرید ، مسئول فروش


- تحلیلگر بورس


- حسابدار مالیاتی


- مدیر حسابداری مالی


- حسابداری دولتی


- مسئول سفارشات


- حسابداری کارگاهی ( حسابداری موسسات خدماتی و تجاری + نرم افزار مالی )


- حسابداری مکانیزه سطح 1 ( اکسل مقدماتی + نرم افزار مالی + نصب ، پشتیبانی ، افتتاحیه )


- حسابداری مکانیزه سطح 2 :


( نرم افزار مالی تکمیلی شامل :  اصلاحات ، طراحی گزارشات ، تولید ، تنظیمات )


- دوره مالیات بر ارزش افزوده ( ثبت نام مودی + محاسبه مالیات بر ارزش افزوده )


- تحریر دفاتر قانونی + تنظیم صورتهای مالی+ محاسبه مالیات بر درآمد مشاغل + مالیات حقوق


- حسابداری شرکتها ( حسابداری موسسات تضامنی و سهامی و ریاضی امور مالی )


 


 

دوره  ICDL برای چه کسانی مناسب است ؟


- کلیه کسانی که قصد استخدام در ادارات دولتی و غیر دولتی را دارند .

 

- کلیه کسانی که در ادارات و موسسات دولتی و غیر دولتی شاغل می باشند.


- کلیه کسانی که جویای شغل مناسب می باشند.


- کلیه کسانی که مهارت های عملی و مدرک را باهم می خواهند.


- کلیه کسانی که قصد شرکت در آزمونهای استخدامی را دارند .


- دانشجویان و دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی.

 

- کلیه کسانی که قصد دریافت پروانه کسب مرتبط با کامپیوتر دارند.

 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

معرفی مهارتهای هفتگانه  ICDL  ( ویژه اشتغال ) :

 



مهارت اول - مبانی و مفاهیم پایه فناوری اطلاعات :


در این مهارت داوطلب لازم است که ساختمان فیزیکی کامپیوتر شخصی را بشناسد و مفاهیم پایه فناوری اطلاعات ازجمله: ذخیره کردن داده‌ها، حافظه، کاربردهای نرم‌افزاری مبتنی بر کامپیوتر در جامعه، کاربرد شبکه‌های اطلاعاتی در پردازش و توزیع اطلاعات را بداند. داوطلب همچنین باید درک کند که چرا و چگونه سیستمهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در هر سازمان و شرکتی برپا شده است. علاوه بر این لازم است داوطلب به امنیت اطلاعات و موضوعات حقوقی و قانونی مرتبط با کامپیوتر نیز توجه کافی داشته باشد.



مهارت دوم - استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها  -  Windoes  7 :


در این مرحله داوطلب لازم است نشان دهد دانش و صلاحیت لازم برای استفاده از عملکرد پایه کامپیوتر شخصی و سیستم عاملش را داراست، وی همچنین باید قادر باشد بطور موثر با محیط رومیزی(Desktop) سیستم عامل کار کند. او همچنین باید قادر باشد که فایلها و فهرستها و زیرفهرستها را مدیریت و سازماندهی نماید و بداند چگونه آنها را کپی کند، انتقال دهد و حذف نماید. داوطلب همچنین باید قادر باشد با شماهای رومیزی (Icon) به خوبی کار کرده و پنجره‌ها را اداره نماید. علاوه بر اینها وی باید بتواند از ابزارهای جستجو، ویرایش و مدیریت چاپ که همراه سیستم عامل است به خوبی استفاده نماید.

مهارت سوم  - اطلاعات و ارتباطات  -  Internet  :


این مهارت به دو بخش تقسیم می‌شود:
در بخش اول (اطلاعات) داوطلب لازم است توانایی انجام امور پایه جستجو در وب را با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و موتورهای جستجوی رایج داشته باشد. همچنین باید بتواند نتایج جستجو را بررسی نموده و صفحات موردنظر خود را نشان کند و گزارشات جستجو و صفحات وب را چاپ نماید.
در بخش دوم (ارتباطات) داوطلب باید قادر باشد از نرم‌افزارهای پست الکترونیک برای ارسال و دریافت پیام، الحاق کردن یک فایل به پیام، سازماندهی و مدیریت پیامها در فهرست و زیرفهرستها استفاده نماید

مهارت چهارم - استفاده از واژه‌پرداز  word :


در این مهارت داوطلب لازم است نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای واژه‌پردازها در کامپیوتر شخصی را داراست، او باید درک توانایی انجام دستورات پایه مرتبط با ایجاد، شکل‌دادن و اتمام یک متن در واژه‌پرداز را داشته باشد. همچنین داوطلب باید نشان دهد صلاحیت لازم برای استفاده از قابلیتهای پیشرفته‌تر واژه پردازها مانند ایجاد جداول استاندارد، استفاده از عکس و تصویر در یک متن، آوردن و انتقال یک شی در متن و استفاده از ابزارهای ایجاد و ترکیب پست الکترونیک را داراست.

مهارت پنجم -  استفاده از صفحه‌گسترده‌ها - excel :


در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه صفحه‌گسترده‌ها را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای صفحه گسترده در کامپیوتر شخصی را داراست. او باید دانش و توان انجام دستورات پایه مرتبط با توسعه، شکل‌دادن و استفاده از یک صفحه گسترده را دارا باشد. همچنین باید بتواند اعمال ریاضی و منطقی استاندارد را با استفاده از فرمولها و توابع پایه انجام دهد. داوطلب همچنین باید نشان دهد صلاحیت لازم را برای استفاده از قابلیتهای پیشرفته‌تر صفحه‌گسترده‌ها مانند آوردن و اتصال یک شی و ایجاد نمودارها داراست.

مهارت ششم - استفاده از ارائه مطالب با  power point :


در این مهارت لازم است داوطلب، شایستگی خود را در استفاده از ابزارهای ارائه مطالب در کامپیوتر شخصی نشان دهد. او باید قادر باشد وظایفی همچون ایجاد، شکل دادن و آماده کردن مطالب برای ارائه و نمایش را انجام دهد. وی همچنین باید توانایی ایجاد ارائه‌های متفاوت متناسب با مخاطبان و موقعیتهای مختلف را دارا بوده و بتواند اعمال پایه برای کار با گرافیک و نمودارها و استفاده از انواع موثر نمایش اسلاید را انجام دهد.

مهارت هفتم - استفاده از بانکهای اطلاعاتی -  Access  :


در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه بانکهای اطلاعاتی را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از بانکهای اطلاعاتی در کامپیوتر شخصی را داراست. این مهارت به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بخش، مهارت و توانایی داوطلب در طراحی یک بانک اطلاعات ساده با استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری استاندارد است و دومین بخش، توانایی او را برای بازیابی اطلاعات از یک بانک اطلاعات ایجاد شده (با استفاده از ابزارهای موجود درخواست و جستجو ، انتخاب و مرتب‌سازی) ارزیابی می‌کند. همچنین داوطلب باید قادر به ایجاد و اصلاح گزارشها باشد.

 

 


 

 

 

دوره رایانه کار حسابداری مالی

 

با نرم افزار هلو ( ویژه اشتغال ) :

 

- تعریف کالا در چند سطح

- تعریف اشخاص
- تعریف حساب های بانکی
- تعریف چک های دریافتی و پرداختی
- صدور فاکتور خرید و فروش و مرجوعی ها
- امکان استفاده از دستگاه بارکدخوان
- امکان صدور پیش فاکتور
- امانی و ضایعات
- امکان ثبت سفارشات خرید
- امکان ثبت کلیه امور بانکی
- امکان تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت
- ثبت سند اتوماتیک برای فاکتورها
- ثبت هزینه و درآمد
- ثبت عملیات به صورت نقد، چک، کارت خوان، نسیه
- انواع گزارشات اشخاص
- انواع گزارشات انبار(کاردکس کالا به صورت تعدادی)
- انواع گزارشات چک ها
- انواع گزارشات بانک ها
- امکان گزارشگیری از فاکتورها به صورت ستونی
- امکان گزارشگیری از اسناد
- امکان گزارشگیری از دفتر روزنامه
- گزارش صورت سود و زیان
- اعلام اتوماتیک سررسید چکها
- امکان تهیه گزارشات آماری
- امکان گزارشگیری از فاکتور به شکل فاکتور
- امکان گزارش اسناد بصورت ستونی
- امکان گزارش از دفاتر کل، معین، تفضیلی
- امکان گزارش سود ناویژه هر کالا در بازه های زمانی مختلف
- امکان گزارش سود ناویژه هر فاکتور، هر طرف حساب در بازه های زمانی مختلف

 

 

 


 

 

 

*****   ویژه اشتغال  *****

 

دوره آموزش اصول منشی گری عمومی و امور دفتری

منطبق با محیط کار ایرانی

( secretarial training course )



سرفصل کلی این دوره:



- مقدمه ای براهمیت منابع انسانی در سازمانها و لزوم حضور مسئول دفتر یا منشی در هر مجموعه.

- بررسی شرایط احراز سمت منشی گری یا مسئول دفتری.

- آشنایی با تعریف و شرح شغل و وظایف مسئول دفتر یا منشی.

- آشنایی با ابزارهای مورد نیاز مسئول دفتر و اصطلاحات رایج در محیط دفتر.

- بررسی لزوم شناسایی اهداف سازمان و شرکت مربوطه.

- بررسی اطلاعاتی که یک منشی باید از مدیر، سازمان ، مشتریان ، محصولات و خدمات باید بداند.

- آشنایی با اصول پوشش مناسب و اهمیت استفاده از البسه مطلوب و آراستگی مناسب و مؤثر.

- آشنایی با مفاهیم روابط عمومی و ارتباط مؤثر با مخاطب و ارباب رجوع از طریق تکنیک های نوین.

- آشنایی با ساختارهای ارتباطات مجازی (ارتباطات تلفنی ، فاکس ، Email ، چت و غیره).

- آشنائی با اصول مکاتبات اداری، نامه نگاری و اصول عمومی بایگانی اسناد.

- آشنایی با تکنیک ها و روشهای تقویت حافظه و بخاطر سپردن اسامی افراد و مختصات مراجعات ایشان.

- آشنائی با تکنیک های بهبود روابط با مدیران و پرسنل.

- آشنایی با لزوم رازداری و اطلاعات طبقه بندی شده یک سازمان یا شرکت.

- روانشناسی منشی گری (آشنائی با اصول روانشناسی ارتباطات).

-----------------------------------------------------------------------------------------

(  امور دفتری - مسئولیت پذیری - رفتار سازمانی - خدمات مشتریان - تلفن ، فاکس ، ایمیل

تایپ فارسی ده انگشتی - word -  excel -  internet  )


- و بسیاری مطالب کاربردی دیگر...

 

این دوره برای توانمندسازی شاغلین در سمت منشی و آموزش آنها به منظور ارتقای بهره ­وری و جلب نظر مساعد مدیران از نظر توانایی حرفه ­ای ،آماده ­سازی داوطلبین شغل منشی ­گری برای تصدی آسانتر این شغل و همچنین کمک به رفع مشکلات عدیده مدیران به واسطه فقدان توانایی حرفه­ ای لازم در منشی ­ها میباشد.

حداقل شرایط شركت كنندگان :

عموم افراد علاقه ­مند به منشی­گری
متقاضیان استخدام به عنوان منشی
افرادی که در این سمت مشغول به کار هستند

همچنین در این دوره می آموزید ...

  • مهارت های ارتباطی برای کارکنان اداری، مسئولین دفاتر و منشی­ ها
  • توانایی نگارشی
  • توانایی بایگانی
  • توانایی هماهنگی و برنامه ­ریزی
  • اخلاق در منشی ­گری
  • مقدمه ­ای بر مدیریت جلسات
  • مهارت های فنی و کامپیوتری منشی
  • مستندسازی 1: تهیه اسناد صوتی، تصویری و ویدئویی
  • نکات و ترفندهای ورد در منشی گری
  • نکات و ترفندهای پاورپوینت
  • نکات و ترفندهای اکسل در منشیگری
  • مهارت های اینترنت و ایمیل
  • مقدمه­ ای بر مدیریت پروژه
  • دستورالعمل­های بهداشت و سلامتی برای منشی و مسئول دفتر
  • سازماندهی و برنامه ­ریزی سفرهای کاری
  • زبان تخصصی امور اداری

 

 

 


 


 
مدیر هستید ، حتما بخوانید !

 

 

1- در انجام کارها روي شيوهاي خاص تأکيد نکنيد. شايد کسي بتواند از مسير کوتاهتر و بهتري شما را به مقصد برساند.

2- توجه داشته باشيد دانش و تجربه، هيچ کدام به تنهايي رهگشا نيستند،

ميتوان با آميختن دانش و تجربه، راهکارهاي حياتي و استثنايي خلق کرد.

3- از هر فرصتي براي استخدام و به کارگيري افراد برجسته استفاده کنيد.

4- به خاطر داشته باشيد رعايت استانداردهاي محيط کار در کارايي کارمندان مؤثر است.

5- با فرق گذاشتن بيهوده بين افراد گروه، انگيزه کاري آنها را از بين نبريد.

6- از مشورت و نظرخواهي با نيروي جوان ابايي نداشته باشيد.

7- با رفتارهاي ضد و نقيض، اعتماد زيردستان را از خود سلب نکنيد.

8- در به وجود آوردن فضاي رقابتي سالم، کوشا باشيد.

9- براي ارتقاي سطح دانش کارمندان و افزايش بهرهوري آنان ،

کلاسهاي آموزشي ترتيب دهيد و از لوازم کمک آموزشي بهره گيريد.

10- دقت کنيد که توبيخ کارمند خطاکار، بايد متناسب با اشتباهاتش تعيين شود.

 

 


 

 

ادامه مطلب...
 
رعایت نکنید از محل کارتان اخراج می شوید !

آيا توجه کرده‌ايد که که بيشتر کارفرمايان با هوش در طي مراحل استخدام کارکنان خود، به نحوي سعي مي‌نمايند تا علت جابجائي‌هاي شغلي فرد متقاضي کار را مشخص نمايند؟

درست است که فارغ از علت جابجائي‌ها نمي‌توان صرفا" با در نظر گفتن تعداد جابجائي‌ها در مورد افراد قضاوت کرد، اما بديهي است که جابجائي‌هاي مکرر و متعدد در رده  کارکنان جزء، غالبا" نقطه قوت و تجربه بالا تلقي نمي‌گردد. بهتر است با چشم انداز ارتقاء نيروهاي کار موجود در بازار کار  و نيز استفاده کارفرمايان از تجربه يکديگر و جلوگيري از صرف هزينه‌هاي تکراري که ديگران براي کسب تجربه متحمل شده اند به دو توصيه يکي براي کارفرمايان و يکي براي نيروهاي کار توجه داشته باشيم :

الف -  کارفرمايان با توجه کامل به علت جابجائي نيروي جديد کار ، اقدام به استخدام وي نمايند.

ب  -  نيروهاي کار به خصوص در رده‌هاي عملياتي سازمان ضمن رعايت برخي  مراتب که در زير بدان اشاره گرديده است از جابجائي‌هاي اينگونه‌اي بپرهيزند .

1-  حساسيت نداشتن روي لوازم اداري !! گم شدن ملزومات خرد اداري از قبيل خودکار و پاکت نامه و ... خيلي حساسيت ايجاد نکند، اما گم شدن گوشي تلفن، رايانه تاشو (لپ تاپ)، يا ويدئو پروجکشن، قابل اغماض نخواهد بود.

2-  عدم رعايت شئونات صنفي و اجتماعي. رفتار شما در خانه و يا کوچه و خيابان هر چه که باشد به خودتان و محيطي که در آن قرار داريد مربوط مي‌شود اما رفتار شما در محل کار مبين شخصيت سازمان و برند کسب و کارتان مي‌باشد و به کارفرماي شما مربوط مي شود، بهتر است در اين خصوص به يک تعريف درست برسيد تا زمينه‌هاي ناهماهنگي با فرهنگ سازماني‌تان را فراهم ننمانيد.

3-  واضح است که بسياري از حرفه‌اي‌ها هميشه نيم نگاهي به بازار کار دارند، اما اگر هر روز رزومه خود را با پرينتر محل کار تهيه و از همانجا فاکس و يا ايميل کرديد يعني اعلام عمومي به اينکه من در اين مجموعه ادامه نخواهم داد و بنابراين چرا فکر مي‌کنيد در چنين شرايطي کارفرما بايستي منتظر بماند؟

4-  بديهي است که همه احتياج به مرخصي دارند، اما مرخصي رفتن در اوج دوره کاري يعني بي‌مسئوليتي پس چرا بايد کارفرما نسبت به شما احساس مسئوليت کند؟

5-  استفاده خصوصي از تجهيزات ارتباطي محل کار نظير تلفن و اينترنت تا اندازه‌اي پذيرفته است که مطابق با عرف باشد و به کار لطمه وارد ننمايد. بديهي است وقتي تعداد تلفن‌هاي شخصي و مدت آنها زياد مي‌شود و يا مراجعه به سايتهاي گوناگون مطابق با علائق شخصي افزايش مي يابد، آنگاه....

6-  البته همه واقعيت را نگفتن با دروغ گفتن خيلي متفاوت است و اين موضوع به کياست افراد در ارتباطات مربوط مي‌شود، اما اگر با دروغ خود را فارغ التحصيل فوق تخصص از هاروارد معرفي کنيد و به کاري مشغول شويد، دير يا زود براي خودتان دردسر درست خواهيد کرد.

7-  برخي از کارفرمايان خيلي خوب، کارهاي جانبي را در محل کار تا اندازه‌اي مي‌پذيرند که براي خودشان و ديگر کارکنان، و ارباب رجوع يا مشتريان ايجاد حساسيت ننمايد. بنابراين انجام کار دوم در محل کار اصلي يعني اقدامي ساده و راحت براي اخراج از کار اصلي .

8-  اکتفا کردن به حافظه براي انجام کارها و دستورات مدير مافوق، اگر چه ساده و تا اندازه‌اي سريع است اما بسيار پرمخاطره است زيرا در شرايطي که حجم کارها بالا برود و مراجعات افزايش پيدا کند ديگر حافظه نمي‌تواند جوابگو باشد و قطعا" برخي موارد يا فراموش و يا با کيفيت مورد نظر به اجراء در نمي‌آيد. لذا در نظر داشته باشيد کارآئي يک نيرو مي‌تواند با توجه به روشي که در هنگام مراجعات بر مي‌گزيند کم و يا زياد شود. استفاده از يک دفترچه يادداشت براي فهرست کردن کارهائي که به شما مراجعه مي‌شود، مي‌تواند مخاطرات زيادي از جمله اخراج به خاطر اهمال در انجام کار را مرتفع نمايد.

اگر يکي يا تعدادي از اين خطاها را در محل کار مرتکب مي‌شويد بهتر است تا دير نشده تجديد نظر کنيد.

ترجمه و تاليف : محمد سالاري



 
مشتری مداری را جدی بگیرید !

1) هزينه جذب يك مشتري جديد ، بين 5 تا 11 برابر نگهداري يك مشتري قديم است.


2) براي افزايش دو درصدي مشتري ، بايد 10 درصد هزينه كرد.


3) ضرر و زيان از دست دادن يك مشتري ، در حكم فرار  100 مشتري ديگر است.


4) رضايت مشتري ، پيش شرط تمام موفقيت هاي بعدي شركت هاست.


5) رضايت مشتري ، مهمترين اولويت مديريتي در مقابل اهداف ديگري چون سودآوري ،

 

سهم بيشتر بازار، توسعه محصول و... مي باشد.


6) ارزشمندترين دارايي هر کاسب ، اعتماد و اطمينان مشتريان است.


7) انتخاب مشتري دايمي و وفادار ، تنها شرط بقاي دايمي و استمرار فعاليت هاي كارآمد هر کاسب است.


8) مديران ارشد بايد شخصا الگوي پايبندي در قبال رضايت مشتري باشند.


9) براي جلب اعتماد مشتريان ، كمتر از توان خود قول بدهيد و بيشتر از قولي كه داده ايد ، عمل كنيد.


10) معادل 98 درصد مشتريان ناراضي ، بدون شكايت به سمت رقبا مي روند.


11) احتمال اين كه مشتريان كاملاً راضي (شاد) مجدداً از شركت شما خريد كنند ،

 

شش برابر مشتريان فقط راضي است.


12) گوش دادن به شكايت مشتري 90 درصد كار است و حل كردن آن هفت درصد و پيگيري

 

براي اطلاع از راضي شدن مشتري هم سه درصد ديگر است.

 

 


 
چه شغلی برای شما مناسب است ؟

 

برخي از افراد جامعه از شغلي كه دارند ناراضي اند و همواره از انتخاب خود، احساس پشيماني مي كنند و نمي توانند وظايف شغلي خود را به صورت اثربخش در سازمان انجام دهند و سازمان ها نيز كه اين افراد را براي انجام كارهاي سازمان استخدام كرده اند، با شكست مواجه شده و يا در تحقق اهداف سازماني با مشكل مواجه مي شوند.

تحقيقات گوناگون در زمينه ويژگي هاي شخصيتي و موفقيت شغلي نشان داده است كه ويژگي هاي شخصيتي با عملكرد شغلي همبستگي دارند و همسو نبودن ويژگي هاي شخصيت افراد با شغلي كه دارند، باعث شكست افراد در انجام دادن اثربخش وظايف شغلي اشان مي شود.

امروزه ثابت شده است كه افراد جامعه تمايل دارند شغلي را انتخاب كنند كه با شخصيت آنان، همخواني داشته باشد. اگر فردي قادر باشد شغل و حرفه اي را انتخاب كند كه با شخصيت وي همسويي داشته باشد، احتمال اينكه در كار خود خوشحال باشد و به كارش نيز براي مدتي طولاني ادامه دهد، بيشتر است.

در اين نوشتار سعي داريم بر اساس همبستگي ويژگي هاي شخصيتي با عملكرد شغلي به الگويي براي انتخاب شغل با توجه به نوع سنخ شخصيتي، بپردازيم:

 


  • الگويي براي انتخاب شغل با آگاهي از سنخ شخصيتي :

 

در ادامه به الگويي اشاره مي كنيم كه در آن با توجه به نوع سنخ شخصيتي كه هر فرد داراست، تعدادي مشاغل نمونه براي انتخاب وي معرفي شده است.



1- شخصيت واقع گرا :


افرادي كه از شخصيت واقع گرا برخوردارند، دوست دارند عملگرا بوده و خود را بيشتر با ابزار آلات و ماشين و كارهايي كه بيشتر در تحركند مشغول سازند. اين گروه علاقمند به كارهايي مي باشند كه لازمه آن، قدرت بدني است؛ از كار هايي كه لازمه آن برخورد با اشخاص يا برقراري ارتباط كلامي است، اجتناب مي كنند و آن دسته از مشكلات كاري را ترجيح مي دهند كه عيني هستند و نه انتزاعي.
از مشاغلي كه با شخصيت اين گروه همخواني دارند، مي توان مهندسي، قالي بافي، معماري، جنگل باني، تعميركاري ماشين، نقاشي، كشاورزي و … را نام برد.

2- شخصيت جستجوگر :


افرادي كه شخصيت جستجوگر دارند، بيشتر كنجكاو بوده و تمايل زيادي به تجزيه و تحليل موقعيت‌ها و حل مسايل دارند. اين افراد كارهايي را ترجيع مي دهند كه لازمه آن فرآيندهاي عقلاني مثل فكر كردن، فهميدن و درك كردن است؛ از فعاليت هاي شغلي كه لازمه آن تسلط جويي بر افراد و ترغيب كردن آنان با برقراري تماس هاي نزديك با ديگران است، اجتناب مي كنند؛ بيشتر درونگرا هستند تا برونگرا.
با توجه به خصوصياتي كه برشمرديم، توصيه مي شود افرادي كه شخصيت جستجوگر دارند، مشاغلي از جمله پزشكي، پيراپزشكي، خانه داري، مردم شناسي، دامپزشكي، زيست شناسي، راديوگرافي و… را انتخاب كنند.

3- شخصيت اجتماعي :


گروهي كه شخصيت اجتماعي دارند، بيشتر صميمي و داراي روحيه كمك كننده هستند و دوست دارند اگر چيزي مي دانند به ديگران هم بياموزند. بنابراين فعاليت هايي را در دست دارند كه در جهت كمك به ديگران است (مثل معلمي، خدمات درماني).
كمك كردن، حمايت كردن از افراد ضعيف و مردم مستمند از جمله خصوصيات رفتاري اين گروه است. اين گروه در برقراري روابط بين فردي مهارت دارند و آن دسته از موقعيت هاي شغلي را انتخاب مي كنند كه لازمه آن، برقراري همبستگي هاي اجتماعي است.

همچنين گروهي كه شخصت اجتماعي دارند از فشار رواني زياد و فعاليت هايي كه لازمه آن تامل، به كارگيري مفاهيم انتزاعي و تفكر عميق و حل مشكلات از اين نوع است، اجتناب مي كنند.
گروهي كه شخصيت اجتماعي دارند، با مردم محروم خوب كار مي كنند و غالبا در رابطه با كودكان و موئوسان حالت بيش حمايتي دارند بنابراين توصيه مي شود افرادي كه شخصيت آنها با شخصيت اجتماعي مطابقت دارد، مشاغلي از جمله معلمي، روانشناسي، مشاوره، كمك دانپزشكي، پرستاري، مددكاري اجتماعي و … را انتخاب كنند.

4- شخصيت هنري :


اهل هنر و هنرمندان از جمله كساني هستند كه شخصيت هنري دارند، آنها بيشتر درونگرا هستند تا برونگرا. دوست دارند از آنچه در ذهنشان مي گذارد با خلق و ايجاد هنر آن را مطرح سازند. اين گروه ساخت و ساز را دوست ندارند، اما دوست دارد احساسات خود را بروز دهند و ممكن است تكانه اي عمل كنند.
مشاغلي كه براي انتخاب اين گروه توصيه مي شود، هنرپيشگي، نوازندگي، عكاسي، روزنامه نگاري، امور مرتبط با زيبايي و پاكيزگي (پوست ...) و ... است.

5- شخصيت متهور :


افرادي كه از شخصيت متهور برخوردارند، علاقمند به كسب قدرت و منزلت بوده و آن دسته از فعاليت هاي شغلي را دوست دارند كه لازمه آن سلطه جويي و اصطلاحاً دستكاري ديگران و از مهارتهاي كلامي خوبي برخوردار است.
اين گروه نياز قوي براي كنترل افراد ديگر و منابع دارند و شهرت طلب بوده و دوست دارند شناخته شوند. بنابراين زندگي اشان را در جهت رسيدن به بالاترين درجه در هر زمينه جهت مي دهند و دوست دارند از طريق عمل و انتخاب لباس و ماشين، قدرتمند به نظر آيند.
مشاغل مطلوب جهت انتخاب براي اين گروه شخصيتي، وكالت، فروشندگي، سياستمداري، مديريت، مديريت اجرايي، كار در زمينه روابط عمومي، آژانس معاملات ملكي و … است.

6- شخصيت سنتي :


افرادي كه ساختن و نظم دادن را ترجيح مي دهند، از شخصيت سنتي برخوردارند. مرتب كردن اشياء و امور، نظم و ترتيب دادن به امور، متعادل ساختن، تميزي و دقت از خصوصيات اصلي شخصيت سنتي به شمار مي رود.
اين گروه ، آن دسته از فعاليت هاي شغلي را دوست دارند كه مبتني بر قواعد و مقررات است. خودكنترلي در گروهي كه شخصيت سنتي دارند، زياد است و اين گرو با منبع قدرت و منزلت همانندسازي مي كنند.
از آنجا كه اين گروه همواره سعي دارند محل كارشان را تميز نگه دارند، گزارشها را دقيق تنظيم كنند، فايلها و سوابق را به خوبي بايگاني كرده و با رايانه خوب كار كنند، مشاغلي كه براي انتخاب اين گروه توصيه مي شود، عبارتند از: منشيگري، حسابداري، متخصص پردازش اطلاعات، مشاور مالي و

 



 


آدرس آموزشگاه


قم - خیابان ارم

کوی شماره 16 ( ارک ) - پلاک 16

تلفن : 37833773 - 37744973

تلفکس : 37833774

همراه : 09100106273



مدیر و موسس آموزشگاه

( عباس شبستری ) :

۰۹۱۲۲۵۱۶۲۷۳



Email 1 : As_Qom@Yahoo.Com

Email 2 : Info@Shabestary.ir

لینک های مهم

بنر



به وب سایت آموزشگاه شبستری

خوش آمدید .



کماکان ما حسن شهرت و اعتماد مردم را یک ابزار و اصلی ترین سرمایه برای خود می دانیم و در صدد آن هستیم که به خوبی از آن حفاظت کنیم .
امروزه فراگيری کامپیوتر ، حسابداری و امور اداری يکی از ضروريات زندگی شده است و شاهد هستيم اين علوم عملاْ‌ با زندگی و کار افراد جامعه ، عجين گشته است .
مدیریت آموزشگاه شبستری با بیش از 22 سال تجربه آموزشی افتخار دارد بعنوان یکی از پیشگامان فعال آموزش ، امکان فراگیری علوم کاربردی را برای کلیه علاقه مندان فراهم آورده است .
این مرکز بعنوان یکی از معتبرترین واحدهای آموزشی ، ارتقاء دانش فنی علاقه مندان محترم را همواره بر دوش خود احساس کرده و تا کنون دوره های متعددی برای اقشار مختلف جامعه برگزار نموده است .
عباس شبستری
کلیه حقوق مادی و معنوی نزد آموزشگاه کامپیوتر شبستری محفوظ میباشد.
طراحی و پیاده سازی توسط Srm.Graphic