آموزشگاه شبستری با بیش از 31 سال سابقه ، معتبرترین و محبوبترین آموزشگاه استان قم ، مجری دوره های کاربردی کامپیوتر ، حسابداری ، فن بیان و سخنوری ، مکالمه زبان عربی عراقی می باشد.

37833773 از 9 صبح الی 9 شب قم ، خ ارم ، مقابل پاساژ قدس ، جنب هتل ارم ، کوی 16 ، پلاک 16

میکروسکوپ کوانتومی

میکروسکوپ کوانتومی ساخته شده توسط محققان دانشگاه کوئینزلند قادر است برخی ساختارهای بیولوژیکی را که تاکنون قابل‌مشاهده نبودند نشان دهد.

میکروسکوپ کوانتومی توسعه داده شده قادر است برای نشان دادن ساختار های بیولوژیکی مورد استفاده قرار بگیرد. این میکروسکوپ در زمینه های دیگری مانند ناوبری و حتی تصویربرداری پزشکی نیز مورد استفاده خواهد بود. انرژی این میکروسکوپ از طریق پیچیدگی های کوانتومی تامین خواهد شد. این انرژی همان عمل شبح‌وار در یک فاصله است که انیشتین آن را نامگذاری کرده بود.

در این واکنش خواص مکانیکی دو ذره کوانتومی از طریق جفت شدن با یکدیگر تولید انرژی کرده و سپس از هم جدا میشوند. این در هم تنیدگی در ذراتی همانند فوتونها، الکترون ها و مولکول ها اتفاق می‌افتد. پروفسور ویک بوون، متخصص نورشناسی در مورد این میکروسکوپ می‌گوید: حسگر استفاده شده در این میکروسکوپ مبتنی بر درهم‌تنیدگی کوانتومی بوده و قادر است از بهترین فناوری‌های موجود عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

در حال حاضر از لیزر در میکروسکوپ های نوری استفاده می شود که میلیاردها بار روشن‌تر از خورشید بوده و در زمان استفاده برای مشاهده بافت های بیولوژیکی مانند سلول های انسان عمر این بافت ها را کاهش می دهد. در حالیکه میکروسکوپ کوانتومی ساخته شده ۳۵ درصد وضوح بهتر داشته و علاوه بر افزایش امکان مشاهده بافت ها آنها را از بین نمی برد.

از دیگر مزایای این میکروسکوپ کوانتومی می‌توان به تشخیص به طرح بیماریها و درک بهتر از ساختار های بیولوژیکی اشاره کرد. پروفسور بوون می گوید: در حال حاضر درهم تنیدگی کوانتومی می‌تواند در فناوریهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد و به این ترتیب تغییرات شگرفی را در محاسبات و سنجش شاهد خواهیم بود.

مدیریت

36 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !