آموزشگاه شبستری با بیش از 31 سال سابقه ، معتبرترین و محبوبترین آموزشگاه استان قم ، مجری دوره های کاربردی کامپیوتر ، حسابداری ، فن بیان و سخنوری ، مکالمه زبان عربی عراقی می باشد.

37833773 از 9 صبح الی 9 شب قم ، خ ارم ، مقابل پاساژ قدس ، جنب هتل ارم ، کوی 16 ، پلاک 16

مشکل هنگ کردن رایانه تان را حل کنید

اگر از هنگ کردن ناگهانی رایانه تان به ستوه آمده ایدبرای حل مشکل با ما همراه شوید.

رایانه به درستی بوت شده و وارد دسکتاپ می‌شود، اما ناگهان هنگ می‌کند (فریز می‌شود). در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل هنگ کردن رایانه صحبت کنیم. ممکن است یافتن دلیل اصلی فریز شدن رایانه کمی مشکل باشد اما ترفندهایی که در این مقاله گفته می‌شود می‌تواند برای رفع این مشکل مفید واقع گردد.

برنامه ها و درایورهای مختلفی در زمان بوت شدن رایانه اجرا می‌شوند. برخی از آنها ممکن است به درستی با سایر برنامه‌ها و درایورها کار نکنند. بنابراین باید این مشکل را پیدا کرده و آن را حذف کنیم. اما اگر  ویندوز هنگ کرده باشد چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟ در اینگونه مواقع می‌توانید ویندوز را در حالت Safe mode بوت کنید که تنها درایورهای اصلی را اجرا می‌کند و از اجرای برنامه‌هایی که به صورت خودکار لود می‌شوند، جلوگیری می نماید.  باید تمامی برنامه هایی که به صورت خودکار در زمان بوت شدن رایانه اجرا می‌شوند را غیر فعال کنید. انجام این کار بستگی به نسخه‌ ویندوز شما دارد.

Windows 7

رایانه‌ خود را روشن کنید و پشت سر هم کلید F8 را بدون توقف فشار دهید. به ‌جای ظاهر شدن صفحه لاگین، باید وارد صفحه‌ای ای به نام Advanced Boot Options شده باشید. از میان گزینه‌های موجود Safe mode  را انتخاب نمایید. بعد از اینکه وارد سیستم شدید، روی گزینه‌ استارت کلیک کنید و msconfig را تایپ کرده و سپس اینتر را بزنید تا وارد برنامه‌ پیکربندی و تنظیمات سیستم شوید. حالا تب Startup را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌بینید هرکدام از آیتم‌ها چک باکس مخصوص خود را دارد. آیتم‌هایی که در چک باکس خود علامت تیک را دارند، فعال‌شده هستند. در این مرحله این آیتم‌های فعال را به خاطر بسپارید تا اگر نیاز بود بعداً بتوانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

۱

Windows 8.1 یا Windows 10

سیستم را به طور طبیعی بوت کنید. هنگامی که صفحه  لاگین نمایش داده شد، روی دکمه ی power در سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید. در حالیکه کلید شیفت را پایین نگه داشته‌اید، گزینه‌ restart  را انتخاب نمایید. در صفحه‌ Choose an option، گزینه Troubleshoot > Advanced options > Startup Settings > Restart را انتخاب نمایید. هنگامی که کامپیوتر دوباره بوت شد و گزینه‌های تنظیمات Startup ظاهر شد، عدد ۴ را فشار دهید تا وارد safe mode شوید. حالا روی نوار وظیفه (taskbar) راست کلیک کرده و گزینه‌ی Task manager  را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده تب Startup را انتخاب کنید. اگر این تب را ندیدید، در گوشه پایین ‌و ‌از سمت چپ،  روی گزینه more detail کلیک کنید. از ستون Status می‌توانید برنامه‌های فعال را مشاهده کنید. با راست کلیک کردن بر روی هر کدام از برنامه‌ها، می‌توانید آن‌ها را غیر فعال کنید.

۲

بعد از اینکه برنامه‌ها را غیر فعال کردید، دوباره سیستم را بوت کنید. اگر مشکل اولیه رفع نشد، می‌توانید دوباره این‌کارها را انجام دهید و برنامه‌های دیگر را غیر فعال کنید.

لوله بازکنی در تهران ، لوله بازکن در تهران ، لوله بازکنی در محدوده ، رفع بوی بد فاضلاب در محدوده ، قیمت فنر زدن لوله فاضلاب ، رفع نم و رطوبت در محدوده ، تخلیه چاه در محدوده ، حفر چاه فاضلاب ، حفر چاه در محدوده ، چاه بازکن در تهران و محدوده ، لوله بازکن در محدوده ، بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب در محدوده ، بازکردن گرفتگی لوله توالت فرنگی در محدوده ، رفع گرفتگی لوله فاضلاب در محدوده

مدیریت

36 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !