آموزشگاه شبستری با بیش از 31 سال سابقه ، معتبرترین و محبوبترین آموزشگاه استان قم ، مجری دوره های کاربردی کامپیوتر ، حسابداری ، فن بیان و سخنوری ، مکالمه زبان عربی عراقی می باشد.

37833773 از 9 صبح الی 9 شب قم ، خ ارم ، مقابل پاساژ قدس ، جنب هتل ارم ، کوی 16 ، پلاک 16

امکانات Windows 10 در بخش Login

در این مقاله می خواهیم گزینه‌های بخش ورود به سیستم ویندوز ۱۰ را بررسی کنیم.

نسخه‌ جدید ویندوز شامل امکانات زیادی برای ورود به سیستم است که این کار را از همیشه ساده‌تر کرده. شما می‌توانید از یک رمز عبور، PIN یا یک تصویر برای ورود به سیستم استفاده کنید. همچنین در صورت استفاده از همه‌ی این‌ها می‌توانید در صفحه‌ ورود بین این گزینه‌ها سوئیچ کنید.

ویندوز ۱۰ به اضافه‌ی روش‌های سنتی Login، برای حفظ امنیت بیشتر از PIN و رمزهای تصویری هم پشتیبانی می‌کند. البته ممکن است در استفاده‌ از این روش‌های جدید اختلالاتی وجود داشته باشد که اجازه‌ی بهره‌بری از این گزینه‌ها را به شما ندهد. برای مثال هیچ کدام از این روش‌ها در بخش Safe Mode کار نمی‌کنند و در این مواقع به یک رمز عبور سنتی نیاز دارید. به علاوه برای وارد شدن می‌توانید از ورود مبتنی بر ایمیل حساب کاربری مایکروسافت یا یک حساب Local هم استفاده کنید.

گزینه‌های ورود ویندوز ۱۰

تغییر رمز عبور:

منوی استارت را باز کرده و بر روی Settings کلیک کنید. گزینه‌ی Accounts و پس از آن Sign-in options را انتخاب کنید. اکنون از بخش Password بر روی دکمه‌ی Change کلیک کنید.

۱

حالا باید پسورد فعلی خود را وارد کرده و بر روی Next کلیک نمایید.در پنجره جدید ابتدا رمزعبور خود را وارد و آن را تکرار نمایید.

۲

در نهایت بر روی Finish کلیک کنید تا تغییر رمز عبور شما با موفقیت انجام شود. توجه کنید که از این پس باید از این رمز جدید برای ورود استفاده کنید.

تغییر رمز تصویری در ویندوز ۱۰

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد از یک تصویر به عنوان رمز عبور خود استفاده نمایید. در این حالت شما باید سه حرکت (gesture) بر روی تصویر موردنظرتان انجام دهید تا بتوانید به سیستم وارد شوید.

برای این کار همان طور که در تصویر زیر مشخص شده در بخش Settings ویندوز ۱۰ و از زیر قسمت Picture Password دکمه‌ی Add را انتخاب کنید.

۳ (۱)

سپس برای تایید هویت رمز عبور خود را وارد کرده و OK بزنید. آن‌گاه گزینه‌ی Use this picture را انتخاب کنید.

سه حرکت بر روی تصویر زیر ترسیم کرده و این کار را تکرار کنید. حالا بر روی Finish کلیک کنید.

۴

تغییر PIN در ویندوز ۱۰

اگر فکر می‌کنید روش رمز تصویری کمی پیچیده است ولی در عین حال نمی‌خواهید از روش سنتی ورود استفاده کنید مایکروسافت در قالب PIN برای شما راه حلی دارد.

مسیر Settings > Accounts > Sign-in options را دنبال کرده و از قسمت PIN بر روی دکمه‌ی Add کلیک کنید.

۵

اکنون ابتدا رمز عبور فعلی خود را وارد کنید، سپس یک رمز ۶ رقمی جدید برای حساب کاربری خود تعریف نمایید. بعد از آن Finish را انتخاب کنید.

۶

مدیریت

36 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...